Tape Works: Yvette Janine Jackson + John Chantler
Entré—100SEK/80SEK
Doors: 19:30, musik: 20:00
YVETTE JANINE JACKSON
Yvette Janine Jackson is a composer and sound installation artist focused on bringing attention to historical events and social issues through music.
Her works have recently been featured at the Fridman Gallery in New York; Cube at Virginia Tech; Tonband Fixed Media Festival at Audiorama; Spreckels Organ in Balboa Park; the San Diego Art Institute; San Francisco International Arts Festival; Stockholms Kulturnatten; the Borealis Festival; and in residency at Elektronmusikstudion. Her composition Atlantic Crossing was read by the Naples Philharmonic in 2016 with support from the American Composers Orchestra and Cannot Be (Unrung) for carillon and electronics was co-commissioned in 2018 by the University of Chicago and University of Michigan for Tiffany Ng.
Yvette holds a B.A. in Music from Columbia University and a Ph.D. in Music-Integrative Studies from the University of California, San Diego.
She will join the summer composition faculty at Banff Centre for the Ensemble Evolution program and premiere a commissioned work for ensemble and electronics. Yvette will become Assistant Professor of Music at Harvard University in July 2019.
JOHN CHANTLER
John Chantler is a musician and organiser living in Stockholm, Sweden. He works with synthesizers, electronics and pipe organs.
His most recent LP — Which Way To Leave? (ROOM40) — charts an unpredictable, highly dynamic course through distorted washes of masses harmonics and passages of spare, alien beauty. This follows Still Light, Outside (1703 Skivbolaget) — an extended suite that combines passages of stark minimalism centred at the bodily invasive extremes of the pipe organ’s register with striking explosions of colour; massed chords shot through with heavy distortion and electronics that operate according to their own dream logic.
Originally from Australia he spent a decade in London before moving to Sweden where he directs a small festival for ‘other music’ in Stockholm called Edition.
For this concert Chantler will present two new works: Tomorrow is Too Late (originally commissioned by INA-GRM, Paris) and We’re Always at The End.
När: 7 mars 2019 19:30 - 7 mars 2019 22:30
Var: Fylkingen, Torkelknutsonsgatan 2 / Stockholm
Arrangör: John Chantler och Fylkingen
MEST KOMMENTERAT
SENASTE KOMMENTARERNA
Eva Schmitz - Jag vill bara hänvisa till min avhandling från 2007: Systers
Om Var Grupp 8 en feministisk organisation?
Abraham Adolfsson - Och härtill bör kanske sägas att jag är Finne och uppvuxen i
Om #bildskolan 21: Att äta Den Andre
Abraham Adolfsson - Ja, det är väl jättebra att ha ett intresse att ta till sig
Om #bildskolan 21: Att äta Den Andre
Per A.J. Andersson - Betalda övergrepp? Hmm… Brott ska lagföras, inte klumpas iho
Om Porr handlar om betalda övergrepp
Eva Annonssida - Finns ingen kärnvapen på marknadstorg.se
Om Nobels fredspris till kampanj för att avskaffa kärnvapen
gudrun tiberg - Hello nya Fempers nyheter! Underbart att allt blir tillgän
Om Feministiskt perspektiv öppnar arkivet och startar på nytt!
Eva NIkell - Jag är definitivt med dig, även om jag tyvärr inte sitter i
Om Rödgrönt ointresse för fred och nedrustning borde oroa många
Barbro Frost - Radikala och bra synpunkter.
Om Var inte målet att vi skulle jobba mindre?
Arina Stoenescu - Heja och tack för att ni finns! Glad första maj!
Om Feministiskt perspektiv öppnar arkivet och startar på nytt!
Frederick Lidman - Lite osäker på vad det här betyder i praktiken. Sidan femini
Om Feministiskt perspektiv öppnar arkivet och startar på nytt!
MEST LÄST